دستگاه اکسیژن ساز یکی از تجهیزات پزشکی مهم است که برای رساندن اکسیژن به افراد دارای اختلالات تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد.

اکسیژن

افرادی که دارای کمبود غلظت اکسیژن در خون هستند، اغلب به استفاده از یک دستگاه اکسیژن ساز نیاز پیدا خواهند کرد که پزشک میزان استفاده و نوع دستگاه را برای بیمار تجویز می کند.

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

یکی از دستگاه های مهم در صنعت پزشکی، دستگاه اکسیژن ساز استد که از هوای محیط اکسیژن ناخالص را دریافت و اکسیژن خالص را جدا می‌کند تا بیماران بتوانند اکسیژن اضافی مورد نیاز خود را استفاده نمایند. این دستگاه معمولا برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی حاد هستند یا در شرایطی قرار دارند که میزان اکسیژن موجود در هوا برایشان کافی نیست، استفاده می‌شود. عملکرد دستگاه اکسیژن ساز به این صورت است که هوای محیط از طریق موتور گرفته شده و از طریق فیلترها و زئولیت ها، نیتروژن آن جدا می شود و اکسیژن خالص تری برای بیمار فراهم می‌ شود. بیماران می توانند در محیط های مختلفی مانند منازل، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنند.

جهت اجاره دستگاه اکسیژن ساز در کرج و تهران با شماره تلفن 09129611307 مجموعه پزشکی مهرگان نو تماس حاصل کنید.

چه کسانی به دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارند؟

افراد و بیمارانی که بیماری های مختلف زیر، مانع از رسیدن اکسیژن به ریه هایشان می شود؛ شامل موارد زیر می شوند:

بیماری مزمن انسداد ریوی(COPD)

بیماری هایی مانند برونشیت مزمن، برونشکتازی، آمفیزم و آسم در این گروه قرار داشته و در این بیماری سه عارضه برای بیمار ایجاد می شود:

  1. ترشح بیش از حد موکوس در راه هوایی

  2. افزایش اندازه راه های هوایی، تخریب دیواره آلوئول ها

  3. تنگی راه های تنفسی

این بیماران بسته به تشخیص پزشک، باید تحت درمان دارویی و اکسیژن تراپی با دستگاه اکسیژن ساز مخصوص قرار گیرند.

ذات الریه (پنومونی)

این بیماری به عفونت ریه یا پنومونی(Pneumonia) شناخته شده و در اثر ویروس، باکتری و قارچ ایجاد می شود که دو مدل خفیف یا بسیار شدید دارد. این بیماری در تمام گروه های سنی ممکن است ایجاد شود و اگر درمان نشود، می تواند منجر به مرگ بیمار شود. زمانی که شخص به بیماری ذات الریه مبتلا می شود، ریه های او التهاب پیدا می کند و در نتیجه کیسه های هوایی ریه کوچک شده و با چرک و خلط پر می شوند.

آسم(Asthma)

این بیماری مزمن تنفسی که در دیواره های داخلی مجاری تنفسی (برونش) ایجاد می شود، باعث حساسیت شده و مجاری تنفسی را متورم می کند. این تورم باعث محدود شدن راه های هوایی و ایجاد احساس نفس تنگی در بیمار می شود. آسم در انواع خفیف، متوسط یا شدید ایجاد شده و در موارد حاد، تورم ناشی از آسم ممکن است از رسیدن اکسیژن به بیمار جلوگیری کند و منجر به مرگ شود. در حمله آسم، اکسیژن وارد بدن می شود، اما خروج CO2 از بدن با مشکل روبرو می شود و از علائم آن می توان به سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس و خستگی اشاره کرد.

دیسپلازی ریوی

در نوزادانی که زودتر از موعد مقرر به دنیا می آیند و نارس هستند، ریه به اندازه نرمال رشد نمی کند و نوزاد دچار مشکل تنفسی می شود که به آن دیسپلازی ریوی گفته می شود. این بیماری خطرناک است اما در بسیاری از نوزادان بهبود می یابد.

بیماری قلبی

افرادی که مبتلا به برخی از بیماری های قلبی هستند در هنگام ضربان ممکن است خون کافی به اندام هایشان نرسد و اکسیژن رسانی با مشکل مواجه شود که در این شرایط استفاده از دستگاه اکسیژن ساز ضروری است.

آماس ریوی

ورم ریوی یا آماس ریه در اثر وجود مایعات اضافی در ریه ایجاد می شود که این مایعات می تواند در اثر ذات الریه، بیماری های قلبی، برخی داروها و سموم، ضربه و یا قرار گرفتن در ارتفاعات بالا در ریه ایجاد شده باشد. ورم ریه قابل درمان است اما اگر به موقع درمان نشود، ممکن است منجر به مرگ بیمار شود.

آپنه تنفسی در هنگام خواب(Sleep Apnea)

این بیماری یک وقفه غیر اختیاری تنفس در هنگام خواب است که اگر به صورت مکرر اتفاق بیفتد، خطرناک می شود و می تواند منجر به بروز ناراحتی های قلبی و حتی مرگ شود. آپنه انسدادی، آپنه مرکزی، آپنه مختلط سه مدل این بیماری هستند که به دلایل مختلفی بروز می کند.

آسیب سیستم تنفسی

در مواردی که در اثر حادثه یا تصادفی بیمار بخشی از ریه خود را از دست می دهد و یا بر اثر ویروس قسمتی از ریه افراد دیگر کارایی ندارد، برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیمار باید از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کرد.

انواع دستگاه اکسیژن ساز

اکسیژن ساز ها بر حسب استفاده به دو مدل ثابت و قابل حمل تقسیم می شوند که اکسیژن سازهای خانگی از برق شهری استفاده می کنند و چرخ دار هستند و بیمار می تواند به راحتی از نازال اکسیژن با طول بیشتر استفاده کند.

اکسیژن ساز پرتابل، دارای باتری قابل شارژ است و برای بیمارانی استفاده می شود که فعالیت های خارج از منزل دارند. این دستگاه از روش پالسی برای تولید اکسیژن استفاده می نماید و در هنگام خرید دستگاه اکسیژن ساز پرتابل باید علاوه بر خلوص اکسیژن تولیدی به وزن دستگاه و میزان دوام باتری در هنگام مصرف اکسیژن نیز توجه داشت.

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

چه افرادی باید از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنند؟

اگر قصد اجاره دستگاه اکسیژن ساز را دارید، می توانید با مجموعه مهرگان نو تماس بگیرید.

برندهایی مانند اکسیژن پلاس، اکساز و سوشیا که ساخت ایران هستند، به دلیل قیمت مناسب که در مقایسه با دستگاه های خارجی دارند، از استقبال بیشتری برخوردار هستند.

مجموعه مهرگان نو با ارائه دقیق ترین و مناسب ترین مشاوره برای اجاره و استفاده از دستگاه های کمک تنفسی مانند دستگاه اکسیژن ساز، یک شرایط مناسب را برای بیماران فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با این مجموعه تماس حاصل کنید.

جهت اجاره دستگاه اکسیژن ساز در کرج و تهران با شماره تلفن 09129611307 مجموعه پزشکی مهرگان نو تماس حاصل فرمایید.

کد خبر 865072

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • PL ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    25 0
    خدایا شفا را برای همه بیماران از تو طلب می کنم